sep 11

Vacanta la tropice

by in Jurnal de bord

Echipajul velierului Phoenix continua navigatia de-a lungul coastei Braziliei.Urmatoarea oprire am facut-o dupa alte zile si nopti de navigatie: insula Sao Sebastiao, situata in statul Sao Paulo. Am ajuns in aceasta locatie cu noaptea-n cap, lucru obisnuit pentru Phoenix si echipajul sau. Ne-am legat la un buoy apartinand de Iate Clube Pinda. Insula Sao Sebastiao  cunoscuta sub denumirea de Ilhabela este cea mai mare insula a Braziliei. Este “ satul de vacanta” al bogatilor din capitala Sao Paulo. Peisajul este foarte atragator: munti acoperiti de paduri, cascade, plaje cu nisip fin si o apa azurie. Am profitat de cele trei zile gratuite pe care ni le-a oferit yacht-clubul. Am vizitat insula care era ticsita cu turisti. Doua mari vase de croaziera erau ancorate la sosirea noastra. In zilele ce au urmat au venit altele. Ilhabela are toate atributele unei statiuni litorale: hoteluri de toate categoriile, pensiuni, restaurante, baruri, discoteci. Artisti locali au adaugat localitatii o nota distincta cu operele lor expuse in parcuri special amenajate. Este un loc ce merita vizitat. Inainte de plecare am facut cumparaturi  de la unul din supermarketurile foarte bine aprovizionate de pe insula. Am navigat alte sute de mile nord. Am depasit Capul Frio si apoi Capul Buzios. La ora 21 pm ne-am legat la un buoy al Iate Club-ului Armacao de Buzios. Localitatea cu acelasi nume era odinioara un linistit sat de pescari. Istoria spune ca in 1964 actrita Brigitte Bardot a petrecut  aici doua sejururi impreuna cu un prieten brazilian. De atunci Buzios a devenit celebru. Peninsula are de fapt cu ce sa se mandreasca. Sunt 23 de plaje, unele au deschiderea spre mici golfuri, altele spre ocean. Plajele au nisip alb si sunt marginite de cocotieri, marea este azurie. Localitatea este intesata de hoteluri, baruri, discoteci, magazine. Viata de noapte este punctul de atractie pentru numerosii turisi de toate varstele. Concerte cu muzica live, programele diverse ale restaurantelor si discotecilor tin in priza vizitatorii pana dimineata. Si in Buzios artistii plastici brazilieni si-au adus contributia la infrumusetarea locului. Este renumita statuia in bronz reprezentand-o pe Brigitte Bardot. Am vizitat Buzios si am ramas impresionati. Avem o singura dezamagire: nu am putut sa cumparam motorina. Cei de la club ne-au spus ca singura posibilitate ar fi sa mergem in orasul Vitoria situat la nord. Le-am urmat sfatul. Am navigat cale de trei sute de mile. Am ajuns in Vitoria in cursul noptii. Orasul este capitala statului Espirito Santo si este relativ tanar. A fost construit in anii  saptezeci. Este unul dintre cele mai mari porturi ale Braziliei. De aici se exporta fier si produse metalice. Ca si alte orase braziliene, capitala este construita pe o insula si este legata de continent prin cinci poduri. Ne-am apropiat de Iate Clube de Espirito Santo si ne-am legat la un buoy. Dupa cateva ore bune de somn, am mers la marina si ne-am interesat daca putem sa luam motorina. Am primit raspuns afirmativ asa ca ne-am deplasat cu yachtul la ponton. Am umplut tancurile si bidoanele. Vom avea de strabatut un drum lung pana la urmatoarea oprire: Salvador. Pentru navigatori o oprire in orasul Vitoria este binevenita. Este un loc bun de aprovizionare cu alimente si combustibil. Phoenix si echipajul isi continua calatoria de-a lungul coastei Braziliei.